ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Με επιστολές από τις 11.01.2021 και τις 25.02.2021, και με κατ’ εξακολούθηση οχλήσεις μέχρι σήμερα, η Ομοσπονδία FedHATTA έχει ενημερώσει όσο καλύτερα και πληρέστερα ήταν δυνατό τα συναρμόδια Υπουργεία για όλα όσα ο κλάδος μας θεωρεί απαραίτητα, και τα οποία αναμένουν από τη χώρα μας οι διακινούντες τον τουρισμό παγκοσμίως, προκειμένου να είναι σε θέση να προγραμματίσουν και να ξεκινήσουν και πάλι τις ροές τουριστών προς την Ελλάδα, χωρίς διακοπές και παλινωδίες αυτή τη φορά.

Σημειώσαμε ότι, προκειμένου η χώρα μας να μπορέσει να δεχθεί απρόσκοπτα το μερίδιο επισκεπτών που της αναλογεί αυτή την επίσης δύσκολη για τον τουρισμό χρονιά, και να μην το χάσει προς όφελος άλλων ανταγωνιστικών γειτονικών χωρών, περισσότερο οργανωμένων ή/και περισσότερο αποφασισμένων να ξανακερδίσουν τον τουρισμό τους παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες, χρειάζεται οπωσδήποτε σταθερή πολιτική και έγκαιρη ενημέρωση, χρειάζεται να τεθούν λογικοί κανόνες, να προστατευθούν οι εργαζόμενοι στον τουρισμό και να υπάρξει μέριμνα για την πιστοποίηση της τουριστικής αλυσίδας έναντι της μετάδοσης του Covid-19.

Με νέα επιστολή μας, τώρα, τονίζουμε την ανάγκη για την έγκαιρη δημιουργία και δημοσίευση επικαιροποιημένων πρωτοκόλλων για μια σειρά από τομείς του τουρισμού και των ταξιδιών, στους οποίους πρέπει να καταστεί γνωστό από τώρα πώς ακριβώς θα λειτουργήσουν. Η δε πληροφορία αυτή θα πρέπει να διοχετευθεί άμεσα και σε όλους τους ενδιαφερόμενους στο εξωτερικό, διοργανωτές ταξιδιών αλλά και ταξιδιώτες, οι οποίοι είναι αναγκαίο να γνωρίζουν επίσης -έγκαιρα και έγκυρα- με ποιους όρους και κανόνες θα ανοίξει και θα λειτουργήσει αυτή τη χρονιά ο τουρισμός στη χώρα μας.

Συγκεκριμένα, θα πρέπει να υπάρξουν επικαιροποιημένα πρωτόκολλα:

  • Στις μεταφορές
    • Δ.Χ. ειδικά τουριστικά λεωφορεία (κλειστού και ανοικτού τύπου) και  ταξί
    • Ι.Χ. mini van τουριστικών γραφείων
    • Αεροπλάνα, ακτοπλοΐα, σιδηρόδρομοι
  • Στην κρουαζιέρα
  • Στις ναυλώσεις σκαφών
    • Για πολυήμερες διακοπές
    • Για μονοήμερες εκδρομές
  • Όσον αφορά τις επισκέψεις και ξεναγήσεις
    • Σε αρχαιολογικούς χώρους
    • Σε μουσεία
[π.χ. υποχρεωτική χρήση ακουστικών σε όλους τους χώρους για τις οργανωμένες ομάδες τουριστών και άλλων επισκεπτών]
  • Στην εστίαση
    • Γενικοί κανόνες που πρέπει να ακολουθούνται
    • Ειδικότεροι κανόνες, για γκρουπ σε εστιατόρια και ξενοδοχεία
  • Στους συνεδριακούς χώρους και τους χώρους δεξιώσεων
  • Στις δραστηριότητες (εσωτερικού και εξωτερικού χώρου) – π.χ. μαθήματα μαγειρικής, πεζοπορική εκδρομή  κλπ.
  • Όσον αφορά την άφιξη και αναχώρηση από τη χώρα

Ιδιαίτερα δε, αν υπάρχει διαφοροποίηση ανάλογα με τη χώρα προέλευσης.

Ιδιαίτερη μέριμνα και έμφαση θα πρέπει να δοθεί στους επισκέπτες από τρίτες χώρες (Ρωσία, ΗΠΑ, Ινδία, Κίνα κλπ.), για τους οποίους θα πρέπει επίσης να υπάρξουν έγκαιρα ξεκάθαροι και αναλυτικοί κανόνες σχετικά με το τι θα ισχύει γι’ αυτούς προκειμένου να μπορούν να ταξιδέψουν χωρίς προβλήματα στη χώρα μας. Ιδιαίτερα μάλιστα αφού οι ΗΠΑ ανακοίνωσαν ήδη ότι ξεκινούν τις πτήσεις προς την Ελλάδα από την 1η Ιουνίου.

Επιπλέον των ως άνω, θα πρέπει να γνωστοποιηθεί το πρωτόκολλο που θα ακολουθείται σε περίπτωση ασθένειας:

Τα τουριστικά γραφεία χρειάζεται να έχουν ξεκάθαρο πρωτόκολλο με την ακριβή διαδικασία σε περίπτωση που πελάτης από το εξωτερικό αρρωστήσει. Στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πελατών τους του εξωτερικού σχετικά με το ταξίδι τους, σύμφωνα με τις επιταγές του Π.Δ. 7/2018, τα γραφεία έχουν υποχρέωση να τους πληροφορήσουν έγκυρα πώς θα χειριστούν ένα τέτοιο συμβάν.

Θεωρούμε ότι υπάρχουν τρία στάδια στην περίπτωση αυτή: διάγνωση, απομόνωση, νοσηλεία.
Ένα τέτοιο περιστατικό έχει, ασφαλώς, πάρα πολλές παραμέτρους, αλλά επιγραμματικά θα πρέπει να είναι εκ των προτέρων γνωστό:

(α) Ποιος καλύπτει το κόστος νοσηλείας;
(β) Ποιο θα είναι το πρωτόκολλο μεταφοράς – διάγνωση, απομόνωση, νοσηλεία;
(γ) Πού θα διαμένει ο ασθενής και πού η οικογένεια ή οι συνταξιδιώτες του; Ποιος καλύπτει το έξοδο αυτό; Θα υπάρχουν δωμάτια καραντίνας;
(δ) Αν υπάρχει αλλαγή σε αεροπορικά εισιτήρια επιστροφής, ποιος τα καλύπτει;

Παράδειγμα 1 : πελάτης που διαμένει ήδη σε ξενοδοχείο:
Οικογένεια με τέσσερα μέλη, εκ των οποίων ο ένας παρουσιάζει συμπτώματα. Το μέλος που ασθενεί νοσηλεύεται. Τα υπόλοιπα μέλη πού διαμένουν; Και ποιες διαδικασίες (πρωτόκολλο) θα πρέπει να ακολουθούνται;

Παράδειγμα 2 : πελάτης που ή δεν έχει αρχίσει η διαμονή ή είναι σε μεταφορά από ένα σημείο της Ελλάδας σε άλλο για συνέχεια των διακοπών:
Στο παραπάνω παράδειγμα, πώς χειρίζεται το τουριστικό γραφείο τη διαμονή (και όχι μόνο του μέλους που ασθενεί, αλλά και των μελών που το συνοδεύουν);

Επίσης, είναι σαφές ότι θα πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψιν τα εξής:

  1. Δεν θα πρέπει να υπάρχουν απότομες αλλαγές σε καθεστώς lockdown περιοχών ή και στην μετακίνηση, όπως υπήρχαν το 2020, δεδομένου ότι αυτό, ιδιαίτερα στον περιηγητικό τουρισμό, δημιουργεί πολύ μεγάλα προβλήματα.
  1. Για την επιστροφή στην χώρα τους, οι πελάτες μπορεί να χρειάζονται αρνητικό τεστ Covid. Η διαδικασία, όπως και ο κατάλογος των κέντρων που πραγματοποιούν το τεστ ανά περιοχή, θα πρέπει να είναι αναρτημένα, έτσι ώστε να γνωρίζουν πού μπορούν να κάνουν τον έλεγχο. Προτιμότερο βέβαια είναι να υπάρχει η δυνατότητα για κλείσιμο ραντεβού online, στην αγγλική γλώσσα.

Όπως είναι φανερό από τα παραπάνω, το ζήτημα είναι ιδιαίτερα σοβαρό και έχει πολλές παραμέτρους.
Για τον λόγο αυτόν ζητήσαμε για μία ακόμη φορά την έγκαιρη δρομολόγηση όλων των απαραίτητων ενεργειών, προκειμένου η χώρα να είναι απόλυτα έτοιμη να υποδεχτεί τους επισκέπτες της κατά την ημερομηνία επανεκκίνησης του τουρισμού, για μια τουριστική περίοδο που -τουλάχιστον- δεν θα έχει τα περσινά προβλήματα στην οργάνωση και την έγκαιρη ενημέρωση.

Previous Article Τα τουριστικά γραφεία Ελλάδας και Ρουμανίας, έτοιμα για την επόμενη ημέρα του τουρισμού
Next Article Aπόλυτη ανάγκη να ανακοινωθούν αναλυτικά πρωτόκολλα για τον ελληνικό τουρισμό

RELATED ARTICLES