Εν αναμονή της πλήρους εφαρμογής των μέτρων υγιεινής και ασφάλειας, όπως ανακοινώθηκαν πρόσφατα από το υπουργείο Τουρισμού, ολόκληρος ο τουριστικός κλάδος της χώρας αναμένει το άνοιγμα του τουρισμού στις 14  Μαΐου, με σταδιακή άρση των μέτρων στα ταξίδια από την ερχόμενη κιόλας εβδομάδα, όπως μεταδίδουν τα διεθνή μέσα ενημέρωσης.

Ο Λύσανδρος Τσιλίδης, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συνδέσμων Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων της Ελλάδας, FedHATTA, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Tornos News, δίνει τη δική του ματιά στις εξελίξεις και εξηγεί πώς τα τουριστικά γραφεία μπορούν να αποτελέσουν ασπίδα για τους ταξιδιώτες σε μια εποχή μεγάλων υγειονομικών προκλήσεων.

Άλλωστε, όπως τονίζει ο πρόεδρος της FedHATTA, ο τουριστικός πράκτορας είναι εκείνος που θα διακινήσει και τώρα τον τουρισμό, προβάλλοντας την χώρα, και ερχόμενος σε επαφή με τους ταξιδιώτες με προσωπική επαφή η οποία είναι πιο περιζήτητη από ποτέ.

-Τι άλλαξε στη σχέση του ταξιδιωτικού πράκτορα με τον ταξιδιώτη, αυτό τον τελευταίο χρόνο;

Αρχικά, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι άλλαξε η ίδια η σχέση του ταξιδιώτη με το ταξίδι. Αφ’ ενός αυτό έγινε αναγκαστικά, καθώς το κλείσιμο των συνόρων μεταξύ των κρατών δεν επέτρεπε τα ταξίδια. Αφ’ ετέρου, οι άνθρωποι δεν αισθάνονταν έτοιμοι να ταξιδέψουν μέχρι τώρα, αφού αμφέβαλλαν για την ασφάλειά τους. Από αυτή την άποψη, αναμένουμε να ανακοινωθούν τα ελληνικά πρωτόκολλα του τουρισμού, τα οποία και θα δώσουν αίσθηση προστασίας και ασφάλειας στους ταξιδιώτες.

Αναφορικά τώρα με τη σχέση των ταξιδιωτών με τον τουριστικό πράκτορα, ναι, υπήρξε μια σημαντική αλλαγή. Η σχέση αυτή έγινε πιο συνειδητοποιημένη. Είναι πιο σαφές τώρα ότι το τουριστικό γραφείο είναι ενημερωμένο για τις τελευταίες εξελίξεις σε σχέση με τα μέτρα υγιεινής, είναι ενημερωμένο για τα μέτρα ασφάλειας στους προορισμούς που θέλει να ταξιδέψει ο πελάτης, μπορεί με λίγα λόγια να συμβουλεύσει τον ταξιδιώτη για το τί προτείνεται και τί όχι, σε σχέση με το ταξίδι του. Η σχέση αυτή δομήθηκε σε πιο γερές βάσεις. Από τις πρώτες ημέρες της πανδημίας, οι τουριστικοί πράκτορες κατέβαλαν μεγάλες προσπάθειες για την ασφαλή επιστροφή των ταξιδιωτών, προσάρμοσαν τα προγράμματά τους και φρόντισαν να συμβουλέψουν και να ενημερώσουν το ταξιδιωτικό κοινό. Αυτή ήταν πάντα η δουλειά τους, τώρα όμως έγινε σαφέστερα πιο ευδιάκριτος ο ρόλος τους.

-Το άνοιγμα του τουρισμού την 14η Μαΐου, γίνεται με αυτοπεποίθηση;

Σε μια πρόσφατη έρευνα της ΙΑΤΑ, διαβάσαμε ότι ένα μεγάλο ποσοστό των διεθνών ταξιδιωτών ανησυχούσαν μέχρι σήμερα για πιθανούς περιορισμούς καραντίνας, όπως και για τη μετάδοση του ιού κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Λογικές αυτές οι ανησυχίες, αλλά το μόνο που μπορούμε να κάνουμε σε αυτήν, όπως και σε κάθε άλλη περίπτωση, είναι να είμαστε πολύ αυστηροί στην τήρηση των μέτρων.

Η Ευρώπη προχωρά τις διαδικασίες για το πιστοποιητικό εμβολιασμού, το οποίο βασίζεται σε συνεχείς ελέγχους. Αν η πλευρά της Πολιτείας και των επαγγελματιών τηρήσει τις συνθήκες, τότε η κατάσταση θα είναι ελεγχόμενη.

Θα τονίσω και εδώ ότι οι ταξιδιώτες θα πρέπει να δείξουν εμπιστοσύνη στον ταξιδιωτικό τους πράκτορα και για έναν ακόμη λόγο: κανένα στάδιο του ταξιδιού δεν θα πρέπει να παραμείνει απρόσωπο. Ο ρόλος του συμβούλου είναι να αποτελεί μια αξιόπιστη δικλείδα ασφάλειας, πληροφόρησης, ακόμη και για να αναδεικνύει τον ανθρώπινο παράγοντα. Στην ουσία ο ταξιδιώτης θα πρέπει να συνειδητοποιήσει ότι δεν είναι μόνος του. Εικονικά, ταξιδεύει μαζί με τον ταξιδιωτικό του πράκτορα, με τον οποίο μπορεί να επικοινωνεί κάθε στιγμή.

Θέλουμε όλοι να βγούμε νικητές από αυτή την πρόκληση. Ας μην ξεχνάμε ότι τα ταξίδια είναι εμπειρία ζωής, και μόνο με αυτοπεποίθηση και αίσθηση ασφάλειας και ελευθερίας μπορείς να το ζήσεις αυτό.

-Η ευρεία χρήση του διαδικτύου, τον τελευταίο χρόνο, έκανε τους ταξιδιώτες περισσότερο ανεξάρτητους στην οργάνωση του ταξιδιού;

Η ευρεία χρήση του διαδικτύου, εκτιμώ ότι εκπαίδευσε ακόμη περισσότερο τους ταξιδιωτικούς πράκτορες. Οι διεθνείς τουριστικές εκθέσεις, οι συναντήσεις, οι συνεδριάσεις, τα συνέδρια – όλα πραγματοποιούνται ακόμη και τώρα, ψηφιακά. Ο ταξιδιώτης, φυσικά, μπορεί να συλλέγει πληροφορίες για προορισμούς και για προγράμματα, αλλά θα επιμείνω  ότι αυτό δεν θα υποκαταστήσει σε κανέναν βαθμό την σχέση του με το τουριστικό γραφείο. Δεν εξασφαλίζει ούτε ασφάλεια, ούτε πληροφόρηση, ούτε πρακτική ενημέρωση, ούτε την προσωπική συμβουλευτική παρουσία ενός “συνεργάτη”, καθ’ όλη την διάρκεια του ταξιδιού. Δεν του εξασφαλίζει τίποτα στην περίπτωση πιθανών ακυρώσεων. Από αυτή την άποψη, όχι, δεν είναι ανεξάρτητος ο ταξιδιώτης που διοργανώνει μόνος του το ταξίδι – αντίθετα, είναι πιο ευάλωτος.

Σκεφτείτε ότι ο τουριστικός πράκτορας και διοργανωτής ταξιδίων έχει σφαιρική γνώση για να διοργανώσει ένα ταξίδι διακοπών, ή δραστηριοτήτων στην ύπαιθρο, συνέδριο, ένα ταξίδι επαγγελματικό, θρησκευτικό ή πολιτιστικό, κρουαζιέρα, yachting…  – αντιλαμβάνεστε ότι είναι ο “ειδικός” στον τομέα του τουρισμού.

-Η σχέση του ίδιου του ταξιδιωτικού πράκτορα με το αντικείμενό του, θεωρείτε ότι άλλαξε λόγω της πανδημίας;

Άλλαξε, όπως είπα και πριν, λόγω της αυξημένης και αναγκαστικής επικοινωνίας αποκλειστικά μέσω του διαδικτύου. Αυτό το παγκόσμιο εργαλείο έκανε την επικοινωνία με τους πελάτες και τους συνεργάτες μας πιο άμεση. Σε δεύτερη φάση, δεν μπορούμε παρά να λάβουμε μας τις μελέτες του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, αναφορικά με τις νέες τάσεις του τουρισμού, στις οποίες θα πρέπει να προσαρμοστούμε εντάσσοντας νέα προγράμματα: Περισσότερες δραστηριότητες στην φύση, περισσότερα ταξίδια πολιτιστικού περιεχομένου, τοπικής κουλτούρας και παράδοσης κ.λπ.

Επίσης, η έντονη κρίση των πρώτων ημερών έξαρσης του ιού, τον Φεβρουάριο και Μάρτιο του 2020, έκανε εμφανή την ανάγκη των τουριστικών γραφείων να επανεξετάσουν την πολιτική ακυρώσεων  και αποκατάστασης των όρων των ταξιδιών, αναζητώντας τρόπους να γίνουν όλα πιο ευέλικτα. Αυτό φυσικά απαιτεί σκέψη και συντονισμένες προσπάθειες.

Το τουριστικό γραφείο είναι μια επιχείρηση, που πρέπει να επιβιώσει, να αναπτυχθεί και να παραμείνει κερδοφόρα, να έχει επιχειρηματική δραστηριότητα – από την άλλη πλευρά βασίζεται στην επικοινωνία με τον πελάτη, στο μέγιστο βαθμό.

-Πώς βλέπει η Ομοσπονδία FedHATTA την “επόμενη ημέρα” για τον ελληνικό τουρισμό και τα ταξίδια;

Δεν είχαμε την πολυτέλεια να χάσουμε χρόνο με πανικό και σύγχυση. Το πρώτο σοκ του Φεβρουαρίου του 2020 για εμάς κράτησε ώρες, όχι ημέρες. Το πρώτο βήμα ήταν να έρθουμε σε επικοινωνία με τα τουριστικά γραφεία, μέλη των Ενώσεων της Ομοσπονδίας, και να συλλέξουμε πληροφορίες, να φτάσουμε σε μια σαφή εικόνα του προβλήματος. Το δεύτερο βήμα, ήταν να απλώσουμε τα σχέδιά μας και να αποφασίσουμε να κινηθούμε προς μια στρατηγική κατεύθυνση, την εξωστρέφεια. Σε συνεργασία με αντίστοιχους συνδέσμους τουριστικών γραφείων στο εξωτερικό, κινητοποιήσαμε το δίκτυό μας στις ΗΠΑ, στην Ινδία, στο Ισραήλ, και σε όλες τις χώρες της Ευρώπης – αλλά είμασταν και οι μόνοι που εν μέσω πανδημίας φιλοξενήσαμε το πανευρωπαϊκό όργανο των τουριστικών γραφείων, την ECTAA στην Ελλάδα.

Ο στόχος αυτών των κινήσεων ήταν να παραμείνει η Ελλάδα ψηλά στις προτιμήσεις των διεθνών αγορών και των ταξιδιωτών. Πετύχαμε πολλά, αλλά είμαι βέβαιος πως αυτά που θα πετύχουμε το επόμενο εξάμηνο θα είναι ακόμη περισσότερα. Ετοιμάζουμε πολύ ενδιαφέρουσες διοργανώσεις, για να συμβάλλουμε κι εμείς από την πλευρά μας σε μια ισχυρή επανεκκίνηση του ελληνικού τουρισμού.

Πηγή: Tornos News

Previous Article ΠΡΟΣΟΧΗ!!! – ΕΚΤΑΚΤΗ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ!!!
Next Article Απόψεις

RELATED ARTICLES