ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Επηρεασμένο με ακυρώσεις πτήσεων και τουριστικών πακέτων το brand Ρόδος από τις πυρκαγιές που έκαψαν το νότιο τμήμα του νησιού, μπαίνει σιγά σιγά στην κανονικότητα. «Η επόμενη μέρα για τη Ρόδο ξεκίνησε, η Ρόδος είναι στο παιχνίδι του τουρισμού» δηλώνει στο GRTimes.gr ο πρόεδρος της FEDHATTA Λύσανδρος Τσιλίδης.

Ρεπορτάζ: Ντέπυ Χιωτοπούλου (hiotopoulou@gmail.com)


Το 2022 η Ρόδος, σύμφωνα με στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ Intelligence υποδέχθηκε 2.548.501 διεθνείς αεροπορικές αφίξεις και 349.718 αφίξεις εσωτερικού. Αποτελεί έναν από τους μαζικούς προορισμούς της Ελλάδας που την προτιμούν για το δημοφιλές μοντέλο ‘ήλιος + θάλασσα’. Μάλιστα για τον Μάιο του 2023 στη κατηγορία ‘σχέση ποιότητας – τιμής’ ήταν στην τέταρτη θέση με ποσοστό 86%, στο κριτήριο της εξυπηρέτησης ήταν στην τρίτη θέση, στην κατηγορία φαγητού – ποτού στην δεύτερη, όπως επίσης και στο κριτήριο της καθαριότητας.

Ανταγωνιστές της το Μπόντρουμ στα τουρκικά παράλια, όπου συγκεντρώνει και το υψηλότερο ποσοστό ικανοποίησης των τουριστών στο μαζικό προορισμό με ποσοστό 88%, η Μαρμπέγια στις νότιες ακτές της Ισπανίας, η Ίστρια στην Κροατία, η Μαγιόρκα, η Αττάλεια κλπ.

Το Υπουργείο Τουρισμού και ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού, σχεδίασαν και ήδη εφαρμόζουν συγκροτημένο πρόγραμμα πρωτοβουλιών για την προώθηση της Ρόδου στο εξωτερικό.

Οι δημιουργοί της παγκόσμιας διακίνησης του τουρισμού

Παράλληλα, πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Ένωση Συνδέσμων Ταξιδιωτικών και Τουριστικών Πρακτόρων (ECTAA), ο Σύνδεσμος των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (HATTA) και η Ομοσπονδία Ελληνικών Συνδέσμων Ταξιδιωτικών και Τουριστικών Γραφείων (FEDHATTA) πραγματοποίησαν κοινή συνεδρίαση με 100 περίπου ταξιδιωτικούς πράκτορες και tour operators από όλη την Ευρώπη – Γερμανία, Μεγάλη Βρετανία, Ολλανδία, Σκανδιναβία κλπ.- για να γίνει ένας απολογισμός των τελευταίων εξελίξεων στη Ρόδο αλλά και στην Κέρκυρα που κι αυτή επλήγη από τις πρόσφατες πυρκαγιές.

«Ο αρχηγός του παγκόσμιου τουρισμού είναι τα τουριστικά γραφεία, είμαστε οι δημιουργοί της παγκόσμιας διακίνησης του τουρισμού» δηλώνει στο GRTimes.gr ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Ταξιδιωτικών και Τουριστικών Γραφείων (FEDHATTA) Λύσανδρος Τσιλίδης ο οποίος συμμετείχε στην ευρεία σύσκεψη με σχεδόν 100 εκπροσώπους Συνδέσμων Ταξιδιωτικών Γραφείων και Τour Οperators από όλη την Ευρώπη που πουλάνε Ελλάδα.

«Ο τουρισμός είναι ζωτικής σημασίας, ο τουρισμός παράγει έργο, παράγει θέσεις εργασίας, προσφέρει στο ΑΕΠ και στις τοπικές οικονομίες» τόνισε ο κ. Τσιλίδης εξηγώντας πως με κάθε τρόπο θα βοηθήσουν τη Ρόδο αλλά και όποια άλλη περιοχή στην Ελλάδα θα χρειαστεί για να βρίσκεται στις προτιμήσεις των τουριστών. «Η επόμενη μέρα ξεκίνησε, η Ρόδος είναι στο παιχνίδι του τουρισμού» επισημαίνει στο GRTimes.gr ο πρόεδρος της FEDHATTA.

Σε ένα δίμηνο ο απολογισμός της ζημιάς

Η ζωή σιγά σιγά επιστρέφει πλέον στους κανονικούς ρυθμούς για ολόκληρο το νησί της Ρόδου, συμπεριλαμβανομένων και των λίγων περιοχών που επλήγησαν.

Οι ξεναγοί έχουν ήδη ξεκινήσει να ξεναγούν τα οργανωμένα γκρουπ, από τα 41 ξενοδοχεία που είχαν εκκενωθεί, ήδη λειτουργούν και πάλι τα 35 ενώ σε δηλώσεις του ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος ο οποίος συμμετείχε στη σύσκεψη της ECTAA, επισήμανε πως η  εξέλιξη της κατάστασης αξιολογείται κάθε 6 ώρες ενώ η αξιόπιστη και έγκαιρη ενημέρωση παραμένει κορυφαία προτεραιότητα. Παράλληλα, προέτρεψε τα τουριστικά γραφεία και τους tour operator να επικοινωνούν με τις τοπικές αρχές για οποιαδήποτε ερώτηση σχετικά με τις δραστηριότητες τους.

«Τι αποτυπώσατε;» ρωτήσαμε τον κ. Τσιλίδη, στο πλαίσιο της σύσκεψης που είχαν για τον απολογισμό της κατάστασης. Όπως δηλώνει, υπήρξαν ακυρώσεις – κάτι που ήταν αναμενόμενο-, ενώ οι τουρίστες έχουν τη δυνατότητα είτε να αλλάξουν ημερομηνία για τις διακοπές τους, είτε να επιλέξουν μια διαφορετική περιοχή στο νησί, να ακυρώσουν τελείως το ταξίδι τους με επιστροφή χρημάτων αλλά και να επιλέξουν κάποιον άλλον προορισμό.

«Το πραγματικό μέγεθος της ζημίας, πόσο μεγάλη ή μικρή ήταν, με πραγματικά δεδομένα, θα φανεί το επόμενο δίμηνο, αφού καταγράψουμε στο που θα καταλήξει ο τουρίστας» επισημαίνει στο GRTimes.gr ο πρόεδρος της FEDHATTA Λύσανδρος Τσιλίδης.

Fam trips και διαφήμιση στις αγορές του εξωτερικού

Το Υπουργείο Τουρισμού και ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού, για να τονώσουν και πάλι τον τουρισμό στη Ρόδο και να επανεντάξουν οι tour operators τον προορισμό στα προγράμματά τους σχεδίασαν και ήδη εφαρμόζουν συγκροτημένο πρόγραμμα πρωτοβουλιών στο εξωτερικό.

Το πρόγραμμα αυτό περιλαμβάνει:

  1. Διοργάνωση ταξιδιών δημοσιογράφων και opinion makers από το εξωτερικό στη Ρόδο, εντός του Αυγούστου. 

Οι υπηρεσίες ΕΟΤ Εξωτερικού προετοιμάζουν αποστολές δημοσιογράφων, bloggers και influencers από σημαντικές αγορές – στόχους όπως η Μ. Βρετανία, η Γερμανία, η Γαλλία, η Πολωνία, Κάτω Χώρες και η Ιταλία, στη Ρόδο, με στόχο την παραγωγή θετικής αρθρογραφίας και τον διαμοιρασμό μαρτυριών (testimonials) για την αποκατάσταση της εικόνας του νησιού ως ασφαλούς προορισμού, ελκυστικού για διακοπές. Οι αποστολές θα ξεκινήσουν άμεσα σε συνεργασία με σημαντικούς partners των ξένων αγορών και τις τοπικές αρχές.

  1. Επανεκκίνηση προγραμμάτων συνδιαφήμισης με τους μεγάλους tour operators και αεροπορικές εταιρίες που είχαν διακοπεί λόγω πυρκαγιών σε κάποιες αγορές του εξωτερικού

Παράλληλα ο ΕΟΤ επανεκκινεί την προβολή της Ρόδου στα προγράμματα συνδιαφήμισης με τους μεγάλους ταξιδιωτικούς ομίλους μετά την προσωρινή διακοπή λόγω των πυρκαγιών και όσο διαρκούσε η αναστολή πολλών πτήσεων. Αξιολογώντας τις ειδικές συνθήκες κάθε αγοράς, οι Υπηρεσίες ΕΟΤ Εξωτερικού σε συνεργασία με τις τοπικές ομάδες των Tour Operators επανασχεδιάζουν τα co- marketing plans με στόχο την ενίσχυση των δράσεων που θα συμβάλλουν στην ενίσχυση της τουριστικής ενίσχυσης προς τη Ρόδο.

  1. Ενίσχυση της προβολής της Ρόδου στις καμπάνιες συνδιαφήμισης και διαφήμισης που τρέχουν ήδη σε 18 χώρες του εξωτερικού.

Την τρέχουσα χρονική στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη προγράμματα διαφήμισης και συνδιαφήμισης από τις κατά τόπους Υπηρεσίες ΕΟΤ στις σημαντικότερες αγορές του εξωτερικού που αποτελούν και βασικές πηγές προέλευσης τουριστών, ειδικότερα για την Ρόδο. Ταυτόχρονα υλοποιούνται προγράμματα συνδιαφήμισης ετήσιας διάρκειας σε βασικές αγορές -στόχους. Τα ετήσια προγράμματα εξελίσσονται σε επιμέρους φάσεις και στοχεύουν στην προβολή της Ελλάδας καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και την ενίσχυση της τουριστικής κίνησης και εκτός της σεζόν.

  1. Συνεχής ανταλλαγή πληροφοριών και για άμεση ενημέρωση και συνεργασία μεταξύ ΕΟΤ-Υπηρεσιών ΕΟΤ Εξωτερικού, της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου και λοιπών τοπικών και ιδιωτικών φορέων για επικοινωνιακή διαχείριση και διάχυση μηνυμάτων στις αγορές.

Ήδη υπάρχει επικοινωνία με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου ως προς την οριοθέτηση και συγκεκριμενοποίηση του πλάνου προβολής και ενεργειών, που θα συντονίσει το Υπουργείο Τουρισμού ώστε να υπάρξει πλήρης συνεργασία μεταξύ της Περιφέρειας και ΕΟΤ, έχοντας κοινά αποδεκτή επικοινωνιακή στρατηγική και μήνυμα ώστε να επιτευχθεί το καλύτερο και αποδοτικότερο αποτέλεσμα. Οι Υπηρεσίες ΕΟΤ Εξωτερικού βρίσκονται σε άμεση και στενή επικοινωνία με φορείς του δημόσιου αλλά και του ιδιωτικού τομέα, για την παρακολούθηση της πορείας των αγορών και την τροφοδότηση στοιχείων για τη στρατηγική επικοινωνίας που θα ακολουθηθεί προκειμένου, να αναδειχθεί το μήνυμα, ότι ο προορισμός έχει επανακάμψει και μπορεί να καλωσορίσει τους επισκέπτες.

  1. Επεξεργασία σχεδίου μακροπρόθεσμης προβολής της Ρόδου.

Η αξιολόγηση των στοιχείων που θα προκύψουν από την απόδοση των αγορών – στόχων και τις άμεσες ενέργειες επικοινωνίας για αντιστροφή του κλίματος και συνακόλουθα του travel sentiment για τον προορισμό, θα αποτελέσουν τη βάση για ένα σχέδιο προβολής της Ρόδου σε βάθος χρόνου, με έμφαση στα ποιοτικά χαρακτηριστικά του νησιού, αλλά και τις δράσεις βιωσιμότητας που θα καταστήσουν τον προορισμό ένα παράδειγμα για όλη τη Μεσόγειο. Η τουριστική κρίση πρέπει να αντιμετωπιστεί ως ευκαιρία που μπορεί να αποτελέσει την κατάλληλη αιτία για την αναβάθμιση ή/και τον επαναπροσδιορισμού της εικόνας του τουριστικού προορισμού.

Συνάντηση ECTAA, FEDHATTA και HATTA στην Αθήνα

Με όπλο την εμπιστοσύνη και τη σκληρή δουλειά η ECTAA η οποία αντιπροσωπεύει περίπου 80.000 τουριστικά γραφεία και διοργανωτές οργανωμένων ταξιδιών στην Ευρώπη, σε συνεργασία με την FEDHATTA και τον HATTA θα πραγματοποιήσουν συνάντηση στην Αθήνα στις 28 και 29 Σεπτεμβρίου – στην οποία έχει κληθεί να συμμετάσχει και ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου – για να συζητήσουν με τις ελληνικές αρχές με ποιο τρόπο θα πρέπει να προσαρμοστούν οι επιχειρήσεις στις τρέχουσες και μελλοντικές προκλήσεις και θα διασφαλίσουν ότι τα ταξίδια θα γίνουν πιο βιώσιμα.

«Η Ελλάδα έδειξε ότι μπορεί να αντιμετωπίσει απροσδόκητα γεγονότα μεγάλης κλίμακας με ανθρώπινο και αποτελεσματικό τρόπο και αυτό το επίτευγμα δεν πρέπει να υποτιμηθεί. Τα γεγονότα της περασμένης εβδομάδας θέτουν ερωτήματα για τον αντίκτυπο της κλιματικής αλλαγής στο επιχειρηματικό μοντέλο της τουριστικής αγοράς» δήλωσε από την πλευρά του ο πρόεδρος της ECTAA Frank Oostdam.

Πηγή: grtimes.gr

Previous Article Ευρωπαίοι τουριστικοί πράκτορες για την επιστροφή των τουριστών στη Ρόδο και την Κέρκυρα
Next Article FedHATTA: Ανοίγουν οι αιτήσεις για τις Σχολές Ξεναγών

RELATED ARTICLES