Λύσανδρος Τσιλίδης
Πρόεδρος Ομοσπονδίας FEDHATTA

Το προηγούμενο ημερολογιακό έτος αποτέλεσε μια ισχυρή δοκιμασία για τις αντοχές μας, τόσο σε ατομικό, όσο και σε συλλογικό επίπεδο. Είναι βέβαιο, πως δεν είχαμε αντιμετωπίσει κάτι παρόμοιο στο παρελθόν – και ελπίζω, αυτό το σκηνικό, να τερματιστεί το συντομότερο. Ως πρόεδρος της Ομοσπονδίας που εκπροσωπεί τον ισχυρό κλάδο των τουριστικών γραφείων της Ελλάδας, γινόμουν καθημερινά δέκτης της αγωνίας των συναδέλφων μου, των προβληματισμών και των αναγκών τους.

Είναι η πρώτη φορά που αναγκαζόμαστε να μιλήσουμε για “επανεκκίνηση” του τουρισμού και αυτό είναι σαφές ότι επιφέρει σοβαρές συνέπειες. Σημαίνει, αρχικά, ότι θα πρέπει να αναδιαμορφώσουμε την τουριστική μας στρατηγική, ώστε να συμπεριλάβουμε σε αυτήν τις νέες ανάγκες που προέκυψαν. Να μιλήσουμε δηλαδή για πρωτόκολλα ασφάλειας και υγιεινής, αλλά και να εγγυηθούμε την έμπρακτη εφαρμογή τους. Η λήψη και τήρηση των μέτρων για τους διεθνείς και εσωτερικούς ταξιδιώτες, θα είναι πρωταρχικό μέλημα στον ελληνικό τουρισμό για μεγάλο χρονικό διάστημα. Όπως είναι κατανοητό, ο τομέας της υγιεινής θα αποτελέσει από εδώ και πέρα σημαντικό τμήμα της διαφημιστικής καμπάνιας για την Ελλάδα.

Ένας ακόμη λόγος για την -εν μέρει αναπροσαρμογή της τουριστικής καμπάνιας της Ελλάδας, είναι η τάση στους διεθνείς ταξιδιώτες, να επικεντρώνονται στα ταξίδια που περιλαμβάνουν στο μεγαλύτερο μέρος τους τη φύση, λόγω των περιοριστικών μέτρων εγκλεισμού που ίσχυσαν για έναν περίπου χρόνο. Η Ελλάδα ήταν ανέκαθεν αγαπητός προορισμός ταξιδιωτών από όλο τον κόσμο λόγω του φυσικού κάλλους που διαθέτει, και τώρα θα πρέπει να προσαρμόσουμε τα τουριστικά μας πακέτα πολύ περισσότερο σε αυτή την τάση.

Τα τουριστικά γραφεία θα πρέπει να λάβουν, επίσης, υπόψη τους την αυξημένη ροπή των καταναλωτών προς το διαδίκτυο, επομένως θα πρέπει να εξοικειωθούν με αυτόν τον παράγοντα, σε ό,τι αφορά τους τρόπους προβολής τους, τον τρόπο που προσεγγίζουν τους ταξιδιώτες, ακόμη και στον τρόπο με τον οποίο θα δικτυωθούν στις τουριστικές αγορές του κόσμου. Τα πράγματα ίσως είναι ευκολότερα, από αυτή την άποψη, σήμερα.

Τα στοιχεία αυτά οδηγούν με τη σειρά τους στην ανάγκη εκπαίδευσης ή εξειδίκευσης των ταξιδιωτικών πρακτόρων. Τα νέα δεδομένα διαμορφώνουν ένα πρωτόγνωρο σκηνικό, στο οποίο θα πρέπει να εισέλθουμε έτοιμοι και μάχιμοι. Για την επανεκκίνηση του τουρισμού θα χρειαστεί να δουλέψουμε, δεν είναι κάτι που θα συμβεί χωρίς προσπάθεια. Τις συνέπειες της πανδημίας δεν μπορούμε να τις αγνοήσουμε.

Για τον λόγο αυτό, έχοντας προβλέψει εκ των προτέρων την «επαγγελματική προπόνηση» που θα χρειαζόταν, η Ομοσπονδία FedHATTA, από την πρώτη ημέρα της κρίσης, στράφηκε προς τις διεθνείς αγορές. Αυτό που καταλάβαμε, ήταν πως μόνο η στρατηγική εξωστρέφειας θα επιτρέψει στην Ελλάδα να παραμείνει ψηλά στους κορυφαίους προορισμούς παγκοσμίως.

Οι Ευρωπαϊκές χώρες – μέλη της ECTAA, οι ΗΠΑ, η Ινδία και το Ισραήλ, μέσω του δικτύου των συνεργατών μας στο εξωτερικό, κινητοποιήθηκαν και μαζί τους διοργανώσαμε διαδικτυακές επαγγελματικές συναντήσεις, συζητήσεις, εκδηλώσεις – κάναμε ό,τι μπορούσαμε για να φέρουμε σε επαφή τους Έλληνες ταξιδιωτικούς πράκτορες με τους διεθνείς συνεργάτες τους. Σε αυτήν τη στρατηγική συνεχίζουμε και το 2021.

Αυτό, κατά τη γνώμη μου είναι το υπ’ αριθμόν 1 στρατηγικό πλάνο για την επόμενη ημέρα του ελληνικού τουρισμού: η Εξωστρέφεια. Το υπόλοιπο κομμάτι που θα συμπληρώσει το παζλ της τουριστικής μας ανάκαμψης, εκτιμώ ότι θα είναι να επικεντρωθούμε στο να λύσουμε τα δομικά προβλήματα που δημιουργήθηκαν με την πανδημία. Αυτό θα επιτευχθεί με τη στήριξη των επαγγελματιών και της εργασίας, αλλά και με τη διαμόρφωση ενός βιώσιμου τουριστικού περιβάλλοντος για τους ανθρώπους της τουριστικής οικογένειας.

Πηγή: MARITIME INTELLIGENCE

Previous Article Απόψεις
Next Article Τουρισμός 2021: Κατώτερη των περιστάσεων για δεύτερη συνεχή χρονιά η κυβέρνηση

RELATED ARTICLES