ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Στις ημέρες αυτές της μεγάλης κρίσης λόγω του Covid-19 και των πολλών προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο συγκεκριμένος τομέας, εκπρόσωποι Ομοσπονδιών και Ενώσεων τουριστικών γραφείων ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων από όλη τη χώρα συναντήθηκαν μέσω τηλεδιάσκεψης, μετά από πρόσκληση της Ομοσπονδίας FedHATTA, προκειμένου να συζητήσουν τα θέματα που ταλανίζουν το τουριστικό λεωφορείο στη χώρα μας.

Επρόκειτο για προπαρασκευαστική συζήτηση, ενόψει συνάντησης με την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στην οποία τέθηκαν τόσο ζητήματα διαχρονικά όσο και προβλήματα που οφείλονται καθαρά στην κρίση του Covid-19.

Συγκεκριμένα συζητήθηκαν, μεταξύ άλλων:

  • η ανάγκη  ξεκάθαρου νομοθετικού διαχωρισμού του έργου των τουριστικών γραφείων και των ΚΤΕΛ, καθώς ο αθέμιτος ανταγωνισμός των τελευταίων σε όλους τους τομείς εμποδίζει -ουσιαστικά- τα τουριστικά λεωφορεία να υπάρξουν και η νομοθετική σύγχυση σχετικά με το θέμα δυσκολεύει ιδιαίτερα την κατάσταση,
  • η ανάγκη να εκλείψει το ηλικιακό κριτήριο για την απόσυρση των τουριστικών λεωφορείων, το οποίο δεν υπάρχει σε καμία άλλη χώρα της ΕΕ,
  • ζητήματα που έχουν προκύψει στο πλαίσιο της έκτακτης επιδότησης των τουριστικών λεωφορείων λόγω Covid-19, και
  • τo θέμα των τελών κυκλοφορίας.

Οι συμμετέχοντες διατράνωσαν για μία ακόμη φορά την πρόθεσή τους να συνεχίσουν να διεκδικούν ενωμένοι, κάτω από την ομπρέλα της FedHATTA, η οποία εκπροσωπεί πανελλαδικά τα τουριστικά γραφεία, κάθε δίκαιο αίτημά τους για τα τουριστικά λεωφορεία, τα οποία έχουν ταλαιπωρηθεί όλα τα προηγούμενα χρόνια και εξακολουθούν να ταλαιπωρούνται τόσο από τον αθέμιτο ανταγωνισμό άλλων επαγγελματικών ομάδων επιβατικών μεταφορών όσο και από την συχνά, και ανεξήγητα, δυσμενή αντιμετώπιση της Πολιτείας.

Η αντιμετώπιση του τουριστικού λεωφορείου είναι επιτακτική ανάγκη να αλλάξει και να οριοθετηθεί νομοθετικά το έργο που δικαιούται να πραγματοποιεί αποκλειστικά, έτσι ώστε να πάψουν οι κάθε είδους και με κάθε τρόπο υποκλοπές έργου, που έχουν φέρει τις επιχειρήσεις στα όρια της επιβίωσής τους.

Επιπλέον, τα τουριστικά γραφεία ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων πρέπει να στηριχθούν με κάθε δυνατό τρόπο στην παρούσα ιδιαίτερα δύσκολη κατάσταση, στην οποία έχουν βρεθεί στη συνέχεια της πανδημίας του Covid-19, έτσι ώστε να καταστεί δυνατό να παραμείνουν όρθια μέχρι την επόμενη μέρα της κρίσης.

Τα αιτήματα είναι ενιαία, είναι σημαντικά για την ίδια την επιβίωση του κλάδου και η διεκδίκησή τους θα γίνει με ενότητα και σοβαρότητα. Δεν είναι η στιγμή για διχασμούς και διασπάσεις, και οι συμμετέχοντες στη συζήτηση δήλωσαν ξεκάθαρα πως δεν θα ανεχθούν πλέον διασπαστικές κινήσεις και ερασιτεχνισμούς από κανέναν. Εάν δε, κάποιος τις αποπειραθεί παρ’ όλα αυτά, θα τους βρει όλους συσπειρωμένους απέναντι.
Η υπόθεση είναι πολύ σοβαρή για να επιτραπεί να συνεχιστούν ενέργειες που την υπονόμευσαν καταλυτικά μέχρι σήμερα!
Από τον αγώνα αυτόν, και από τις σχετικές προσπάθειες, που δεν θα σταματήσουν, δεν αποκλείεται κανένας που θα επιθυμούσε να συμμετάσχει. Είναι αγώνας κοινός και κανένας δεν περισσεύει!

Στην συνάντηση συμμετείχαν οι: Λύσανδρος Τσιλίδης (Πρόεδρος FedHATTA), Νικόλας Κελαϊδίτης (Πρόεδρος ΗΑΤΤΑ), Μάριος Καμμένος (Αντιπρόεδρος HATTA – Ταμίας ECTAA), Δημήτρης Ζάγκας (Μέλος ΗΑΤΤΑ), Μιχάλης Ζορπίδης (Μέλος ΗΑΤΤΑ – Πρόεδρος Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης), Ευαγγελία Καραμπατζάκη (Μέλος Δ.Σ. ΗΑΤΤΑ – Ν. Έβρου), Γεωργία Καραστάθη (Δικηγόρος), Νεκτάριος Κατσιγιάννης (Μέλος ΗΑΤΤΑ), Στράτος Μαγκουσάκης (Πρόεδρος Συνδέσμου Ιδιοκτητών Τουριστικών Λεωφορείων Κρήτης), Δημήτρης Πετρόπουλος  (Πρόεδρος Συνδέσμου Τουριστικών Γραφείων Παροναξίας), Ηλίας Πορτοκαλίδης (Πρόεδρος Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Τουριστικών Γραφείων – έδρα Λάρισα), Θάνος Γεωργόπουλος (Εκπρόσωπος Τουριστικών Γραφείων Τουριστικών Λεωφορείων Ανοικτού Τύπου).

Previous Article Εγκύκλιος Υπουργείου Τουρισμού για αποζημίωση τουριστικών λεωφορείων – Κ.Υ.Α. για επιστρεπτέα προκαταβολή
Next Article Συνάντηση με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

RELATED ARTICLES