Εστιάζουμε σε δύο σοβαρά ζητήματα, που χρειάζονται άμεση παρέμβαση από την Πολιτεία, διότι επηρεάζουν σημαντικά τον τουρισμό της χώρας μας που προσπαθεί να ξανασταθεί στα πόδια του υπό πολύ δυσμενείς συνθήκες:

  1. Το Σάββατο 29/8 δημοσιοποιήθηκε Κ.Υ.Α. που προβλέπει την επιβολή του μέτρου του προσωρινού περιορισμού των αεροπορικών συνδέσεων της χώρας μας με την γεωγραφική περιοχή της Καταλονίας στην Ισπανία και με άλλες χώρες, η οποία θα ισχύσει από την 1η μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου 2020. Όπως ήταν αναμενόμενο, λάβαμε έντονες διαμαρτυρίες για το γεγονός ότι το συγκεκριμένο μέτρο δεν ανακοινώθηκε με εύλογο χρονικό περιθώριο μέχρι την εφαρμογή του, έτσι ώστε να επηρεαστούν όσο το δυνατόν λιγότερο οι ταξιδιώτες από την συγκεκριμένη περιοχή που ήδη βρίσκονται στη χώρα μας, όπως και για το ότι η δημοσίευση του μέτρου δεν συνοδεύεται από οποιαδήποτε ενημέρωση σχετικά με το αν υπάρχει κάποια πρόνοια και ποια είναι αυτή σχετικά με τους ανθρώπους που έχουν ήδη ταξιδέψει από την Καταλονία, χωρίς να γνωρίζουν για την επιβολή του μέτρου.

    Είναι άγνωστο αν θα μπορέσουν οι συγκεκριμένοι ταξιδιώτες να φύγουν με τις προγραμματισμένες απ’ ευθείας πτήσεις τους προς την Καταλονία στο χρονικό διάστημα που θα ισχύει η ως άνω Κ.Υ.Α. ή, αν όχι, ποιος θα καλύψει τα επιπλέον έξοδα που θα προκύψουν για να βρουν άλλες πτήσεις για ενδιάμεσους προορισμούς, από τους οποίους μετά θα προωθηθούν προς το τελικό προορισμό τους.

    Η χώρα μας έχει, ασφαλώς, δικαίωμα να κλείνει τα σύνορά της από και προς χώρες και περιοχές, ανάλογα με τα επιδημιολογικά δεδομένα των τελευταίων. Θα πρέπει, όμως, να το κάνει χωρίς το στοιχείο του αιφνιδιασμού και με τρόπο που δεν επηρεάζει όσους ταξίδεψαν χωρίς να γνωρίζουν την συγκεκριμένη εξέλιξη. Σε διαφορετική περίπτωση, θα πρέπει τουλάχιστον να καλύπτει τα επιπλέον έξοδα επαναπατρισμού των τελευταίων, έτσι ώστε η αρνητική επίδραση της κατάστασης στον τουρισμό της χώρας μας, που αγωνίζεται με πολλές δυσκολίες για την επιβίωσή του, να είναι η ελάχιστη δυνατή.

    Αν δεν το πράξει, και δεδομένης της ευρωπαϊκής νομοθεσίας για τα οργανωμένα ταξίδια, η οποία απαγορεύει την σημαντική μεταβολή οποιουδήποτε στοιχείου της σύμβασης του οργανωμένου ταξιδιού, και κυρίως της τιμής, το πιθανότερο είναι ότι ο διοργανωτής θα υποχρεωθεί να καλύψει τελικά οποιαδήποτε διαφορά προκύψει στην τιμή, έστω και αν αυτή συμβεί για λόγο έξω από τη σφαίρα επιρροής του, καθώς ο καταναλωτής απολαμβάνει σημαντικής προστασίας στο οργανωμένο ταξίδι.

    Ασφαλώς γίνεται αντιληπτό τι σημαίνει αυτό για τους Ευρωπαίους tour operators και πόσο μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τις αφίξεις στη χώρα μας.

 

  1. Δεδομένου ότι πλησιάζει περίοδος συνεχών εορτών για τους Ισραηλινούς [Πρωτοχρονιά (Rosh Ashana) 18-21.09.2020, Yom Kippur 27-28.09.2020, Soukot 03-10.10.2020], και αντίστοιχες περίοδοι διακοπών γι’ αυτούς, θεωρούμε επιβεβλημένο, σε συνέχεια και της πρόσφατης αύξησης του επιτρεπόμενου αριθμού των εισερχόμενων στην ελληνική Επικράτεια από το Ισραήλ σε χίλια διακόσια (1.200) άτομα την εβδομάδα, να γίνει ό,τι είναι επιβεβλημένο από όλες τις πλευρές ώστε να μπορέσουν να επισκεφθούν τη χώρα μας όσο το δυνατόν περισσότεροι ταξιδιώτες από τη συγκεκριμένη χώρα, σε μια προσπάθεια να διασωθεί κάτι από την επανεκκίνηση του ελληνικού τουρισμού, η οποία μέχρι τώρα δεν γνωρίζει -δυστυχώς- την επιτυχία που όλοι επιδιώκαμε και ευχόμασταν.
Previous Article FedHATTA: Ελληνικοί προορισμοί και τουριστικές υπηρεσίες προβάλλονται στο ASTA Global Convention 2020
Next Article Παράταση και αναστολή είσπραξης βεβαιωμένων οφειλών στις Δ.Ο.Υ.

RELATED ARTICLES