Συνάντηση με τον Βουλευτή του ΜέΡΑ25 κ. Γιώργο Λογιάδη
Εποικοδομητική συζήτηση εφ’ όλης της ύλης για τα σημαντικότερα ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο των ελληνικών τουριστικών γραφείων πραγματοποίησαν ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδιών και Τουρισμού (FedHATTA), κ. Λύσανδρος Τσιλίδης, και ο Πρόεδρος του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (ΗΑΤΤΑ), κ. Νικόλας Κελαϊδίτης, με τον Βουλευτή του ΜέΡΑ25, Υπεύθυνο Τομέα Τουρισμού, κ. Γιώργο Λογιάδη, σε συνάντηση που είχαν στα γραφεία της Ομοσπονδίας και του Συνδέσμου στην Αθήνα.
Προερχόμενος και ο ίδιος από τον χώρο του τουρισμού, ο κ. Λογιάδης έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα προβλήματα του κλάδου, έχοντας τη δυνατότητα να τα κατανοήσει σε βάθος και αναγνωρίζοντας τις ενδεδειγμένες λύσεις.
Η συζήτηση περιέλαβε όλα τα εκκρεμή θέματα του κλάδου και συγκεκριμένα (ενδεικτικά): το πρόβλημα με την καταληκτική ημερομηνία του μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ στις μεταφορές προσώπων, την ανάγκη στήριξης των εργαζομένων των τουριστικών γραφείων που δραστηριοποιούνται στις αγορές Ρωσίας και Ουκρανίας, το πρόβλημα της ανάπαυσης των οδηγών στις οδικές μεταφορές στην Κρήτη (ΒΟΑΚ), την αδυναμία εφαρμογής της ψηφιακής κάρτας εργασίας στα τουριστικά γραφεία και την ανάγκη άμεσης επίλυσης του προβλήματος με το 2,5% του Προγράμματος «ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ».
Συζητήθηκαν επίσης χρονίζοντα ζητήματα που αφορούν τα τουριστικά λεωφορεία: πλήρης διαχωρισμός του έργου τους με εκείνο των ΚΤΕΛ, μη χρήση των υπεραστικών λεωφορείων των ΚΤΕΛ για τουριστικές εκδρομές και ταξίδια, χρωματισμός των λεωφορείων των ΚΤΕΛ, κατάργηση του ηλικιακού κριτηρίου για την απόσυρση των τουριστικών λεωφορείων από την κυκλοφορία, διαφημίσεις επί των τουριστικών λεωφορείων, μη διοργάνωση εκδρομών με ιδιωτικά λεωφορεία σχολείων, λεωφορεία Δήμων και Κοινοτήτων και αστικά λεωφορεία, το κλασικό ιστορικό τουριστικό λεωφορείο, το πρόβλημα με την ταξινόμηση νέων τουριστικών λεωφορείων, διαφημίσεις επί του τουριστικού λεωφορείου. Ακόμη, η μονιμοποίηση της δυνατότητας προσωρινής ακινησίας των τουριστικών λεωφορείων μέσω μιας απλής δήλωσης στην πλατφόρμα MyCar, η μόνιμη εναρμόνιση των τελών κυκλοφορίας των τουριστικών λεωφορείων με εκείνα των ΚΤΕΛ (που είναι κατά 50% μειωμένα), η δυνατότητα των τουριστικών λεωφορείων να αναβαθμίζονται για να πληρούν τα περιβαλλοντικά κριτήρια και η ανάγκη εξειδίκευσης για τα τουριστικά λεωφορεία και για το ποσοστό επιδότησής τους στο νέο ΕΣΠΑ 2021-2027.
Τέλος, συζητήθηκαν και τα θέματα που αφορούν τα mini van των τουριστικών γραφείων: η ανάγκη αφαίρεσης των τουριστικών γραφείων από την περ. 1 της υποπαραγράφου Η.2. του Ν. 4093/2012, που τα χρίζει αυθαίρετα εκμισθωτές ΕΙΧ αυτοκινήτων με οδηγό, η εξάλειψη της υποχρέωσης καταχώρησης στο ψηφιακό μητρώο του άρθρου 20 παρ. 1 του Ν. 4530/2018 όλων των στοιχείων της εκάστοτε μεταφοράς που πραγματοποιούν τα ΕΙΧ οχήματα με οδηγό των τουριστικών γραφείων στο πλαίσιο οργανωμένου ταξιδιού, τα οποία περιλαμβάνονται στο σχετικό voucher, και η επαναφορά της δυνατότητας μεταφοράς πελατών στις υπαίθριες δραστηριότητες αναψυχής (π.χ. rafting) και με ειδικά (παλαιά) αυτοκίνητα.
Ο κ. Λογιάδης αναγνώρισε τον δίκαιο χαρακτήρα των αιτημάτων του κλάδου των τουριστικών γραφείων και υποσχέθηκε την στήριξή του για την υλοποίησή τους. Και οι δύο πλευρές δε, επεσήμαναν την άριστη συνεργασία που είχαν μέχρι σήμερα, την οποία και δεσμεύτηκαν να συνεχίσουν, προς όφελος τόσο του κλάδου, αλλά πολύ περισσότερο του ελληνικού τουρισμού.