ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ομαλά εξελίσσεται η τουριστική περίοδος στο νησί της Κρήτης για το 2019, με τα πρώτα στατιστικά στοιχεία στις διεθνείς αφίξεις, στα αεροδρόμια Χανίων και Ηρακλείου,για το πρώτο εξάμηνο του 2019, να παρουσιάζουν μικρή μείωση της τάξης περίπου του 3%. Μια ευχάριστη έκπληξη, καθώς οι ενδείξεις κατά την περίοδο των προκρατήσεων έδειχναν μια σεζόν με την αναμενομένη διόρθωση και σταθεροποίηση των συνεχομένων ρεκόρ των τελευταίων ετών σε αφίξεις, της τάξης του 10%.
Το άνοιγμα των ανταγωνιστικών μεσογειακών προορισμών σε συνδυασμό με τις υψηλές θερμοκρασίες που επικρατούν στην κεντρική και Βόρεια Ευρώπη, αλλά και η ανελαστικότητα του Ελληνικού τουριστικού προϊόντος έναντι αγορών όπως η Μεγάλη Βρετανία και η Ρωσία (λόγω της συναλλαγματικής ισοτιμίας με τα αντίστοιχα νομίσματα αυτών των χωρών σε σχέση με το ευρώ), είναι λόγοι που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε περαιτέρω μείωση.
Τα μέχρι στιγμής στοιχεία, όμως, αποδεικνύουν πως η Κρήτη διαθέτει ισχυρό brand name και έχει καθιερωθεί στην συνείδηση των Ευρωπαίων και μη, ως ασφαλής και οργανωμένος προορισμός.
Αυτό σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να οδηγεί, τόσο τους εμπλεκόμενους επιχειρηματίες στον τουρισμό, όσο και τις κρατικές και περιφερειακές αρχές, σε εφησυχασμό, καθώς τα προβλήματα παραμένουν αρκετά και μεγάλα και απαιτείται σωστός σχεδιασμός για την αντιμετώπιση τους, ενώ η ύπαρξη ξεκάθαρου στρατηγικού σχεδιασμού για το που θέλουμε να βρισκόμαστε στο μέλλον τουριστικά, είναι πλέον υποχρεωτική.

  • Η ραγδαία αύξηση των παρεχόμενων κλινών τα τελευταία 2 χρόνια στην Κρήτη – της τάξης των 15.000 περίπου – οδήγησαν, σε συνδυασμό με τη μικρή μείωση στις αφίξεις, αρκετά  καταλύματα, κυριότερα στους πρώτους 3 μήνες, να αντιμετωπίζουν αρκετά μειωμένες πληρότητες. Ενώ τα επενδυτικά σχέδια που έχουν ήδη εκπονηθεί και κατατεθεί για τα επόμενα χρονιά είναι αρκετά και σε συνδυασμό με τα ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης,  αυξάνουν περαιτέρω την προσφορά κλινών δημιουργώντας, κυριότερα στην χαμηλή και μεσαία περίοδο, ανισορροπία στη σχέση αφίξεων και κλινών, με σημαντικές αρνητικές συνέπειες στη διατήρηση τιμών.
  • Ο εξορθολογισμός της φορολογικής επιβάρυνσης στις παρόδους δημιουργίας του ελληνικού τουριστικού πακέτου σε μια βάση ανταγωνιστική σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες υποδοχής τουριστών, αποτελεί ένα από τα πρώτα μελήματα στα κέντρα λήψης αποφάσεων και χάραξης της τουριστικής πολιτικής στην χώρα μας.
  • Η βελτίωση και δημιουργία νέων υποδομών κρίνεται απαραίτητη, ιδιαίτερα στον βόρειο οδικό άξονα Κρήτης αλλά και στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου, που χρήζει άμεσα ανακαίνισης για να ανταπεξέλθει στον μεγάλο όγκο αφίξεων που δέχεται – ενώ σε τοπικό περιφερειακό επίπεδο θα πρέπει να αντιμετωπιστούν οι ανάγκες χώρων  στάθμευσης και διαχείρισης απορριμμάτων.

Η αναβάθμιση του Κρητικού τουριστικού  προϊόντος και η διατήρηση της θέσης της Κρήτης σε ψηλά επίπεδα προτίμησης  και αναγνωσιμότητας από τους ταξιδιώτες,  σε ένα έντονα ανταγωνιστικό διεθνές περιβάλλον, είναι συνεχής αγώνας δρόμου που απαιτεί εγρήγορση και σχεδιασμό.

•    Ο Στράτος Μπερέτης είναι Πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Πρακτορείων Ρεθύμνου, και Μέλος του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας FedHATTA.

Previous Article Ας είμαστε ασφαλείς στην θάλασσα
Next Article Συνάντηση εφ’ όλης της ύλης με την ηγεσία του Υπουργείου Τουρισμού

RELATED ARTICLES