Τέσσερις άξονες στους οποίους οφείλει να βασιστεί ο ελληνικός τουρισμός το 2021

Τέσσερις σημαντικούς άξονες δράσης ως προϋπόθεση για την ομαλή επανεκκίνηση και επιτυχή πορεία του ελληνικού τουρισμού το 2021 στη δύσκολη συγκυρία της πανδημίας, παρουσίασε η Ομοσπονδία FedHATTA σε επιστολή της προς τα αρμόδια υπουργεία.

Όπως επισημαίνει στην επιστολή της η Ομοσπονδία, έπειτα από τη διαχείριση δύο εξάρσεων πανδημίας το 2020 και με πολυτιμους συμμάχους τα εμβόλια και τα τεστ, ήρθε η ώρα να καταρτιστεί σχέδιο πολιτικής για τον ελληνικό τουρισμό το 2021 με ξεκάθαρους, σταθερούς και ορθολογικούς κανονισμούς προστασίας της υγείας στα ταξίδια, από την έναρξη της τουριστικής περιόδου.
Επιπλέον, σε μια χρονιά όπου ο ανταγωνισμός αναμένεται να κορυφωθεί, η χώρα μας οφείλει να έχει ανοικτά σύνορα χωρίς αποκλεισμούς αλλά και να παραμείνει ψηλά στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη, προστατεύοντας τους εργαζομένους στον τουρισμό αλλά και καθιερώνοντας σύστημα πιστοποίησης για την τουριστική αλυσίδα έναντι της μετάδοσης του κορωνοϊού.

Οι άξονες που εισηγείται η FedHATTA αποτελούν προϋπόθεση προκειμένου η Ελλάδα να καταφέρει να υποδεχθεί όσο το δυνατό περισσότερους τουρίστες κατά τη «μεταβατική» χρονιά του 2021, αλλά και να αναδείξει την αξιοπιστία της στη διεθνή τουριστική αγορά, επενδύοντας στα επόμενα χρόνια.
Στο πλαίσιο αυτό, η Ομοσπονδία καλεί τα αρμόδια υπουργεία να συμπεριλάβουν τους παρακάτω άξονες στη διαμόρφωση της πολιτικής για τον ελληνικό τουρισμό το 2021….

I. Σταθερή πολιτική και έγκαιρη ενημέρωση
Όπως είναι γνωστό ο παγκόσμιος τουρισμός λειτουργεί ετεροχρονισμένα. Τα τουριστικά γραφεία και tour operators του εξωτερικού πρέπει να γνωρίζουν εκ των προτέρων τα μέτρα και τα πρωτόκολλα που θα ισχύουν στη χώρα, ανεξάρτητα από το πόσο αυστηρά είναι.
Αιφνιδιασμοί, παλινωδίες και σπασμωδικές κινήσεις που αντιμετωπίσθηκαν κατά τη διάρκεια του 2020, πρέπει να εκλείψουν το 2021.
Είναι γεγονός ότι το κύρος της χώρας μας έχει πληγεί (ιδιαίτερα σε αγορές που το 2020 κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν αιφνιδιαστικά περιορισμούς από την πλευρά της Ελλάδας (πχ. Σερβία, Πολωνία, Σουηδία κ.α).
Ο ανταγωνισμός από τις γειτονικές μας χώρες θα είναι μεγάλος την επόμενη ημέρα της πανδημίας, και είναι ανάγκη η Ελλάδα να βρεθεί μπροστά με ανοιχτά σύνορα, χωρίς αποκλεισμούς, αλλά με σταθερούς και ξεκάθαρους κανόνες.

Η FedHATTA είναι συνδεδεμένη με τους αντιστοίχους φορείς των κέντρων διακίνησης τουριστών παγκοσμίως  (πχ. Ευρώπη, ΗΠΑ, Καναδάς, Ισραήλ, Ινδία, Αυστραλία, Ρωσία, κλπ) και αποτελεί κανάλι ενημέρωσης για όλους τους ενδιαφερόμενους.
Αμεταδίδοντας τον σφυγμό της διεθνούς αγοράς, υπάρχει αίτημα για σταθερά και προκαθορισμένα μέτρα, χωρίς αποκλεισμούς.
Στα οδικά σύνορα της χώρας θα πρέπει επίσης οι κανόνες να είναι ξεκάθαροι και να μην υπάρχουν αιφνιδιασμοί, προκειμένου να αποφευχθούν εικόνες συνωστισμού, ταλαιπωρίας και βέβαια δυσφήμισης της χώρας μας.

Θαλάσσιος τουρισμός
Ο θαλάσσιος τουρισμός (κρουαζιέρα και yachting) απαιτεί επίσης προγραμματισμό για να λειτουργήσει. Όπως είναι γνωστό οι διεθνείς εταιρείες κρουαζιέρας διαμορφώνουν τα προγράμματά τους αρκετό διάστημα πριν την κάθε τουριστική περίοδο.

Συνέδρια
Τα συνέδρια πρέπει να επανέλθουν ανεξάρτητα από την αυστηρότητα των κανονισμών.
Ο κλάδος των συνεδρίων έχει υποστεί πτώση τζίρου που αγγίζει το 100% και οι επιχειρήσεις αυτές παλεύουν για την επιβίωσή τους.

Είναι αναγκαίο να υπάρξουν ξεκάθαροι, σταθεροί κανόνες από την αρχή της τουριστικής περιόδου. Η αυστηρότητα αυτών δεν αποτελεί πρόβλημα, ο αιφνιδιασμός είναι το «αγκάθι».

II. Καθορισμός ορθολογικών κανονισμών
Παράλογα μέτρα όπως οι διαφορές στις πληρότητες των πτήσεων (100%), των τουριστικών λεωφορείων (65%) και των μουσείων (ομάδες έως 9 άτομα), γεννούν ερωτηματικά στους διεθνείς επαγγελματίες του τουρισμού και στους τουρίστες, ενώ αυξάνουν και το κόστος των υπηρεσιών αποτελώντας αντικίνητρο για την επιλογή της χώρας μας ως τουριστικoύ προορισμού.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι το 2020 το επιπλέον αυτό κόστος καλύφθηκε από τα ελληνικά τουριστικά γραφεία και τους tour operators οι οποίοι ουσιαστικά χρηματοδότησαν τη ζημιά τους.
Είναι αναγκαίο να υπάρξει μια “λογική” στα μέτρα, με γνώμονα την ασφάλεια των επισκεπτών και των εργαζομένων, αλλά και την ανταγωνιστικότητα της χώρας μας στο διεθνή τουριστικό χάρτη.

III. Προστασία εργαζομένων στον τουρισμό
Οι ξεναγοί, συνοδοί και οδηγοί τουριστικών λεωφορείων οι οποίοι έρχονται σε καθημερινή επαφή με τους τουρίστες θα πρέπει να εμβολιαστούν κατά προτεραιότητα, προκειμένου να μην μεταδοθεί ανεξέλεγκτα ο ιός. Αυτό θα αποτελέσει από μόνο του διαφήμιση της χώρας μας στο εξωτερικό ως ασφαλούς προορισμού.

IV. Πιστοποίηση της τουριστικής αλυσίδας έναντι της μετάδοσης του Covid-19
Η FedHATTA έχει αναδείξει από τον Σεπτέμβριο 2020 την ανάγκη να πιστοποιηθεί ολόκληρη η τουριστική αλυσίδα, συνεπώς και τα τουριστικά γραφεία και τα τουριστικά λεωφορεία που αυτά διαθέτουν, ως απόδειξη συμμόρφωσης προς τις απαιτούμενες διαδικασίες έναντι της μετάδοσης του κορωνοϊού.
Είναι ο καλύτερος τρόπος να πεισθούν οι tour operators – τουριστικά γραφεία – διοργανωτές εκδρομών του εξωτερικού ότι όλοι οι πάροχοι τουριστικών υπηρεσιών στην Ελλάδα συμμορφώνονται με το σύνολο των ευρωπαϊκών προδιαγραφών για την προστασία από τον Covid-19, έτσι ώστε να φέρουν τους πελάτες τους στο προορισμό «Ελλάδα».
Οι διεθνείς συνεργάτες – επαγγελματίες του τουρισμού, ζητούν επιτακτικά την συγκεκριμένη πιστοποίηση, η δε ανάληψη του έργου από αρμόδιο κρατικό φορέα μπορεί να εγγυηθεί τη διαφάνεια των σχετικών διαδικασιών.

Ο πρόεδρος της FedHATTA, κ. Λύσανδρος Τσιλίδης, δήλωσε: «Σε μια εποχή έντονης αβεβαιότητας για την οικονομία και σε μια μεταβατική χρονιά για τις παγκόσμιες τουριστικές ροές, ο ελληνικός τουρισμός οφείλει να αναπτύξει γρήγορα αντανακλαστικά με αποτελεσματικές και ξεκάθαρες αποφάσεις σε επίπεδο υγειονομικής ασφάλειας στα ταξίδια, ώστε να διεκδικήσει υψηλό μερίδιο στον διεθνή τουρισμό.
Είναι ανάγκη να δώσουμε το μήνυμα στις διεθνείς αγορές ότι είμαστε ένας ασφαλής προορισμός και κατάλληλα προετοιμασμένοι να υποδεχθούμε επισκέπτες αξιοποιώντας, για το σκοπό αυτό, την πιστοποίηση των υπηρεσιών μας.
Άλλωστε, ο τουρισμός αποτελεί το σημαντικότερο όχημα για την οικονομική ανάκαμψη στην Ελλάδα».

Previous Article Η FedHATTA συνεχίζει να διεκδικεί για τα τουριστικά γραφεία
Next Article Η υπόσχεση που δεν έμεινε στα λόγια

RELATED ARTICLES