Συνάντηση, μέσω τηλεδιάσκεψης, για την τουριστική καμπάνια της Ελλάδας τα επόμενα χρόνια είχε  ο Γενικός Γραμματέας του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ) κ. Δημήτρης Φραγκάκης  με τα Μέλη της Ομοσπονδίας FedHATTA, την Πέμπτη, 14 Ιανουαρίου 2020.

Η συνάντηση, πραγματοποιήθηκε με αφορμή την παρουσίαση τoυ σχεδίου της 3ετούς διαφημιστικής καμπάνιας του ΕΟΤ.

Όπως σημείωσε ο κ. Φραγκάκης, «ο ΕΟΤ για πρώτη φορά θέτει σε διαβούλευση την προτεινόμενη, μακροπρόθεσμη καμπάνια του στους φορείς και επαγγελματίες του τουρισμού, για τη διαμόρφωση της τελικής καμπάνιας, όπως άλλωστε έχει υποχρέωση, γιατί χωρίς συμπόρευση και σύμπνοια καμία στρατηγική δεν μπορεί να έχει επιτυχία».

Παράλληλα, παρουσίασε τους βασικούς άξονες του 3ετούς στρατηγικού πλάνου του ΕΟΤ για το “νέο αφήγημα του ελληνικού τουρισμού” το οποίο, όπως σημείωσε, επιδεικνύει προσαρμοστικότητα και ευελιξία, και ξεφεύγει από το κλασικό μοντέλο “ήλιος και θάλασσα”, δίνοντας έμφαση στην ενδοχώρα και στους  ορεινούς όγκους, θεωρώντας όλη τη χώρα ως έναν εν δυνάμει τουριστικό προορισμό και προσωποποιώντας  την καμπάνια σε συγκεκριμένα κοινά. Τόνισε δε ότι θεωρεί σημαντικό, λόγω της ευμετάβλητης κατάστασης  που δημιουργεί η πανδημία, να υπάρχει ένα δυναμικό μοντέλο ανάπτυξης της καμπάνιας, ανάλογα με τις συνθήκες και τις ανάγκες της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς.

Τέλος, ευχαρίστησε τους συμμετέχοντες στην τηλεδιάσκεψη για τη συνεργασία και τη συμβολή τους στην τουριστική στρατηγική του ΕΟΤ.

Ο πρόεδρος της FedHATTA, κ. Λ. Τσιλίδης ευχαριστώντας τον Γενικό Γραμματέα του ΕΟΤ για την παρουσίαση του σχεδίου της καμπάνιας στους εκπροσώπους των τουριστικών και ταξιδιωτικών γραφείων, των διακινητών του παγκόσμιου τουριστικού προϊόντος, , δήλωσε: «Είναι ιδιαίτερα θετικό ότι η καμπάνια έχει μακροπρόθεσμο πλάνο, με πρόβλεψη  να διαμορφώνεται σύμφωνα με τις παγκόσμιες εξελίξεις, ότι λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες των τουριστών καθώς και ότι αντιμετωπίζει το ταξίδι ως εμπειρία. Οφείλουμε να αναγνωρίσουμε την καινοτομία του ΕΟΤ να συμβουλεύεται τις απόψεις των φορέων και των επαγγελματιών στη διαμόρφωση της τουριστικής προβολής της Ελλάδας, ώστε να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες της αγοράς.

Θεωρούμε ότι πρέπει να δοθεί έμφαση στον συνεδριακό τουρισμό (MICE), στον  θαλάσσιο τουρισμό (κρουαζιέρα -yaching) και στις θεματικές μορφές τουρισμού (πολιτιστικό, εναλλακτικό, κλπ) οι οποίες μπορούν να συμβάλλουν στον  δωδεκάμηνο τουρισμό. Πέρα όμως από την τουριστική προβολή, σε επίπεδο τουριστικής πολιτικής,  είναι αναγκαίο να καθοριστούν εγκαίρως από την Πολιτεία ξεκάθαροι, σταθεροί και ορθολογικοί κανόνες που θα διέπουν τα ταξίδια το 2021, από την έναρξη της τουριστικής περιόδου.

Ο  στόχος είναι κοινός και μόνο  μέσα από τη συνεργασία και τις συνέργειες  θα καταφέρουμε να εδραιώσουμε τη θέση της Ελλάδας στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη τα επόμενα χρόνια της τουριστικής ανάκαμψης».

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης όλοι οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να καταθέσουν τις απόψεις τους για τον εμπλουτισμό της καμπάνιας  και να μεταφέρουν  τον σφυγμό της παγκόσμιας και ευρωπαϊκής επαγγελματικής τουριστικής κοινότητας.

Συγκεκριμένα:

Ο πρόεδρος του Δ.Σ. του ΗΑΤΤΑ, κ. Ν. Κελαϊδίτης αναγνώρισε ότι η καμπάνια που παρουσιάστηκε “βασίστηκε σε μοντέρνα πρότυπα και στον αειφόρο τουρισμό”, σημειώνοντας ότι πρέπει να αναδειχθεί επίσης ότι η Ελλάδα είναι μια χώρα φιλόξενη χωρίς διακρίσεις, με φιλόζωους κατοίκους, η οποία διαχειρίζεται ορθά τους φυσικούς πόρους.

H Πρόεδρος του HAPCO (Σύνδεσμος Ελλήνων Επαγγελματιών Οργανωτών Συνεδρίων) κα. Ε. Τόλη, σημείωσε ότι πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη σημασία στον συνεδριακό τουρισμό και στον MICE (διεθνή και εγχώριο) , καθώς είναι ένας κλάδος που έχει πληγεί ιδιαίτερα και χρειάζεται χρόνο να ανακάμψει δεδομένου ότι απαιτείται μακροπρόθεσμος προγραμματισμός.

Ο κ. Στ. Σιδηρόπουλος, Πρόεδρος του ΣΕΤΕΥΔΑ (Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων Υπαίθριων Δραστηριοτήτων Αναψυχής) τόνισε τη σημασία του εναλλακτικού τουρισμού στις νέες τουριστικές τάσεις παγκοσμίως, γεγονός που πρέπει να υιοθετηθεί και στην Ελλάδα.

Ο κ. Ν. Κατσιγιάννης, Πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Λεωφορείων Αττικής συμπλήρωσε ότι ο οδικός τουρισμός θα πρέπει να αποτελέσει ξεχωριστό κομμάτι της τουριστικής προβολής.

Ο κ. Χρ. Μιχαλάκης Πρόεδρος  της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Ρόδου τόνισε τη σημασία του μαζικού τουρισμού ο οποίος στηρίζει πολλές περιοχές της χώρας μας καθώς και στην αναγνώριση  της συνεισφοράς του στον ελληνικό τουρισμό.

Η κα. Γ. Κάππα, Ταμίας της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Ρόδου σημείωσε ότι πρέπει να αξιοποιηθεί ακόμα περισσότερο το κλίμα της Ελλάδας και να δοθεί έμφαση στην αειφόρο ανάπτυξη δεδομένου ότι η παγκόσμια τάση κινείται προς αυτή την κατεύθυνση.

Ο Πρόεδρος  του Συνδέσμου Ταξιδιωτικών Πρακτόρων Κέρκυρας , κ. Σ. Χαλικιόπουλος, σημείωσε ότι το 2021 θα είναι μεταβατικό, με αβεβαιότητα για τον χρόνο εκκίνησης, αλλά για τον τρόπο. Επίσης πρότεινε την  ενίσχυση της προβολής του θεματικού τουρισμού καθώς και του οδικού και την ανάδειξη της Ελλάδας ως ασφαλούς προορισμό.

Ο Σ. Μπερέτης, Πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων Ρεθύμνου ξεκαθάρισε ότι η Ομοσπονδία συστρατεύεται στην προσπάθεια του ΕΟΤ με όλες τις δυνάμεις και την εμπειρία των μελών της , που εκπροσωπούν όλη την Ελλάδα, καθώς κάθε τόπος έχει ιδιαιτερότητες που πρέπει να αναδειχθούν.

Ο κ. Αν. Γελασάκης , Πρόεδρος Τουριστικών Γραφείων Δυτικής Κρήτης  ζήτησε να συνεχιστεί η σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ ΕΟΤ και FedHATTA η οποία έχει πολύ θετικά και δυναμικά αποτελέσματα.

Ο κ. Δ. Πετρόπουλος, Πρόεδρος Πρόεδρος Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Πάρου – Νάξου, υπενθύμισε τη σημασία του θαλάσσιου τουρισμού και την ανάγκη ανάδειξης του συνόλου των αξιοθέατων των νησιών (τα οποία συνεισφέρουν πάνω από 50% στον τουρισμό), εκτός από τα παραδοσιακά ήλιος- θάλασσα.

Ο κ. Π. Χατζηκυριάκος Πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Ταξιδιωτικών & Ναυτικών Πρακτόρων Λέσβου σημείωσε τις ιδιαιτερότητες των νησιών του Βορειοανατολικού Αιγαίου τα οποία τα τελευταία χρόνια αντιμετωπίζουν σοβαρότατα προβλήματα με το προσφυγικό/ μεταναστευτικό ζήτημα και την ανάγκη εξειδικευμένης προβολής τους.

Ο κ. Αγ. Λάμπρου, Αντιπρόεδρος του ΗΑΤΤΑ δήλωσε ικανοποιημένος από την παρουσίαση στους εκπροσώπους των τουριστικών γραφείων, θέτοντας την παράμετρο του ιατρικού τουρισμού. Σημείωσε επίσης ότι η Ελλάδα πρέπει να κρατήσει την εξαργύρωση του μοντέλου “Ήλιος – Θάλασσα” , αλλά πρέπει να περάσει και σε άλλες πιο ποιοτικές μορφές τουρισμού βασισμένες στην εμπειρία και στην αειφόρο ανάπτυξη.

Ο κ. Αρ. Τσαλδάρης, Γενικός Γραμματέας του ΗΑΤΤΑ, τόνισε τις ιδιαιτερότητες του corporate tourism καθώς και τη συνεισφορά του στα έσοδα.

Ο κ. Β. Τριγκιλίδας, Μέλος του ΔΣ του ΗΑΤΤΑ, αναφέρθηκε στη σημασία του τουριστικού λεωφορείου σε όλα τα  τουριστικά προϊόντα. Επίσης σημείωσε ότι πρέπει να αξιοποιηθούν οι υποδομές για την ανάπτυξη και του ιατρικού τουρισμού

Ο κ. Χρ. Χριστοδουλάκης, εκπρόσωπος του ΗΑΤΤΑ στην επιτροπή Τ.Ο. της ECTAA, σημείωσε ότι πρέπει να υπάρξει εμμονή στο αποδοτικότερο και ανταποδοτικότερο, όπως επίσης και σταθερή τουριστική πολιτική.

Ο Γ.Γ. του ΕΟΤ κ. Φραγκάκης, η κα. Σ. Λαζαρίδου, Προϊσταμένη Γεν. Δ/νσης Διοίκησης, Οργάνωσης και Προβολής του ΕΟΤ, ο Θόδωρος Κοτιώνης Δ/ντας Σύμβουλος της Ogilvy και ο Γιάννης Τσάκαλος, CEO της AQ Strategy που έχουν αναλάβει τη 3ετή διαφημιστική καμπάνια για λογαριασμό του ΕΟΤ, κατέγραψαν όλα τα σημεία στα οποία αναφέρθηκαν οι συμμετέχοντες στο πλαίσιο προσαρμογής της καμπάνιας.

 

Previous Article Real FM 16/01/2020. Τσιλίδης - Κοτρώτσος-Αμυράς
Next Article Τιμητική βράβευση του γ.γ. του ΕΟΤ, Δ. Φραγκάκη και της διευθύντριας γ. ΕΟΤ Κάτω Χωρών, κ. Ελ. Σκαρβέλη για τη συμβολή τους στην επανεκκίνηση του ελληνικού τουρισμού

RELATED ARTICLES